Thursday, September 15, 2011

Khairat Kematian



       Nota:
  1. Kelayakan umur peserta dan pasangan di antara 18 hingga 69 tahun 
  2. Kelayakan umur anak di antara 3 minggu hingga 18 tahun (23 tahun sekiranya anak masih    menuntut di institusi pengajian tinggi dan masih dalam tanggungan)
  3. Perlindungan anak-anak sehingga 3 orang setiap tahun setiap keluarga
  4. Untuk peserta yang mempunyai isteri lebih dari saorang, setiap isteri dan anak-anaknya adalah dikira sebagai satu  keluarga 
  5. Pengecualian  - Kematian disebabkan oleh:-  i.   Membunuh diri  ii.  Sindrom "Acquired Immune Deficiency" (AIDS) atau lain-lain penyakit seksual berjangkit
  6. Setem Duti sebanyak RM10.00 ditanggung oleh Pemegang Polisi.
  7. Jika kematian berlaku dalam tempoh tiga (3) bulan dari tarikh mula polisi, faedah tidak akan dibayar. Sumbangan  yang diterima akan dipulangkan kepada peserta setelah ditolak caj pentadbiran.
  8. Pemegang Polisi Induk hanya dibenarkan membuat satu pilihan perlindungan sahaja. 
  9. Takaful Ikhlas berhak membuat sebarang perubahan pada cadangan ini sekiranya fakta-fakta yang diterima untuk tujuan  cadangan ini bercanggah dengan fakta sebenar yang dimajukan selepas tarikh mula polisi.     

1 comment:

  1. Assalamualaikum, saya ingin membuka akauan untuk khairat kematian berkelompok di Surau Nur-Hikmah ditempat saya di Taman Putra Perdana,Puchong. sekiranya tuan berminat boleh hubungi saya utk membuat penerangan. (Mohd.Afandi b.Hj.Awang Ngah-012 6999016)

    ReplyDelete